Van heet naar koud - Reisverslag uit Yosemite Valley, Verenigde Staten van Eric Jesper Dustin - WaarBenJij.nu Van heet naar koud - Reisverslag uit Yosemite Valley, Verenigde Staten van Eric Jesper Dustin - WaarBenJij.nu

Van heet naar koud

Door: Eric

Blijf op de hoogte en volg Eric Jesper Dustin

15 Oktober 2012 | Verenigde Staten, Yosemite Valley

Vandaag zowaar de beschikking over meerdere computers.
Helaas lopen deze nog op kolen en stoom dus het uploaden van foto's gaat hem niet worden. Sorry die houden jullie tegoed.
Een verslag gaat nog wel lukken dus hier gaan we.
Nadat we gisteren ons duur ingeslagen bier hebben koud gemaakt heerlijk geslapen in de Furnace Creek Ranch.
Alles moet daar over een mega afstand worden aangevoerd dus zelfs een sixpack kost goed. Maar ja je bent op vakantie en je moet wat.
Voor vandaag en flinke afstand voor de boeg (ruim 500km) dus bijtijds vetrokken. Als je 11:00 uuer tenminste vroeg vindt. "Ontbeten" met een complemenary koffie op de kamer en een gisteren gekocht soort van gebak. Verder is hier nagenoeg niets aan brood te krijgen.
Na een bakkie in de brandende zon op pad in onze limo met airco.
Na enkele miles redelijk rechte wegen al gauw weer de bergen in.
Wat een ruig landschap in Death Valley. Na elke bocht (en dat zijn er hier heeeeeeeeeeeeeeeeel veel) duikt weer een nieuw landschap op. Rond de middag maar eens goed geluncht bij een local benzinestation.
We zijn op de gok met een halve tank weggereden omdat de benzine hier ruin 6 dollar voor een gallon was. We hebben al getankt voor minden dan 4 dollar. Toch maar tanken dus want we moeten nog een roteind. Heerlijke vers gemaakte bruine boterhammen met ei, kipsalade en cold turkey. Gratis koffie er bij en we konden weer op pad. Inmiddels was het al een uurtje of 2 en moesten nog een heel eind.
Al snel weer de bergen in richting Yosemite. Een national parc wat echt geweldig moet zijn.
Ja dat is het dus. We moeten een pas door door bergen nemen en hebben vantevoren geinformeerd of deze open is.
Met de pas van Dustin hadden we gratis toegang.
Wel raar want je neemt gewoon een weg de bergen in en dan staat er ineens een soort van grenspost waar je moet betalen.
Na enkele kilometers valt je mond open van verbazing. Wat een natuur hier!!!. Al snel opgeklommen naar grote hoogte en uitstapt voor een break in de sneeuwgrens. Vreemd als je uitstapt in je korte broek en T-shirt en en er ligt sneeuw naast je voeten.
Alsof je een koelkast in stapt. Ook de lucht is ijl en dat merk je.
Het park is onmetelijk groot en de uitzichten werkeleijk fantastisch.
We zitten inmiddels al flink in de bossen en de indian summer laat zicht hiet goed smaken.
Volop bomen in geel en oranje.
Maar goed inmiddels al heel wat uren onderweg en nauwelijks tijd gehad om te stoppen om te genieten van het uitzicht. Over een afstand van een kilometerje of 50 dor je ruim een uur. Geen tijd meer dus om eem waterval op te zoeken of de grote bomen te bekijken. Het begint al te schemeren en we moeten nog 100 kilometer.
Uiteindelijk door het pikkedonker over megakronkelwegen door dichte wouden op zoek naar ons hotel.
Je ziet werkelijk niets en beginnen hem een beetje te knuijpen.
De tank raakt ook al aardig leeg en we zijn moe en hebben honger.
Het ergste is dat we nog maar 2 beirtje in de auto hebben. Die bewaren we voor nood.
Dan maar spicy nacho's en lauwe cola. Die hebben we nog wel.
Het hotel heeft niet echt een adres dus de tom tom kan daar ook niet mee overweg. Op goed geluk toch het hotel gevonden in de duisternis.
Een super oudboliig chauvinistisch geheel maar wel erg leuk.
De kamers zitten in aparte gebouwtjes verspreid over het terrein.
Wel een superluxe kamer met balkon.
Inmiddels is het ruim na achten en dus snel naar het resaurant wat er gelukkig is.
Wat kan een koud biertje toch lekker smaken. (Budweiser tappie).
Op de kaart staat een lekkere steak dus die bestellen we. Maar na 20 minuten komen ze vertellen dat die er niet meer is.
Ook het andere wat we bestellen is uitverkocht.
Uiteindelijk toch nog heerlijk gegeten dik over 9 uur.
Voordat de tent hier dicht gaat nog snel een laatste dankje (ik zal het woord bier niet meer gebruiken) en op naar de computer in de lobby.
Wij moesten het lcht uitdoen in het resaturant want 10 uur is toch wel laat. Wij waren de laatsten.
Daar zit ik nu dus dit epistel samen te stellen.
Nee het was een fantastische dag maar zijn wel toe aan een tukkie.
Yosemite daar moet je minstens een week voor uitrekken. Gaan we nog wel eens doen.
Nou lieve mensen, morgen op naar San Francisco. Nog niet gekeken maar hoplelijk wat minder ver rijden.

• 15 Oktober 2012 - 08:48

Pier:

Heren!

San Francisco...De stad der pieren! Want wisten jullie dat San F bekend staat om de enorme verscheidenheid hiervan?
    Zo is er:

De haakpier
    De ringpier
    De rondpier en uiteraard
    De lintpier
    Pas wel op voor de platpier!

Maar buiten deze educatieve mededeling om wens ik jullie nog een geweldige reis toe! Veel plepier!

• 15 Oktober 2012 - 11:16

Ed ( Broerie):

Nou ik lees wel dat jullie het daar erg slecht hebben,(ha,ha) die koude biertjes zijn toch wel heeeel belangrijk bij deze barre tochten door dit wonderlijke land.

Er gaan ook veel leuke mopjes over amerika

Een belgische paar wil een kind krijgen maar het wil maar niet lukken. Ze gaan naar vele dokters maar niemand kan hen helpen. Dan horen ze dat er een heel goede dokter in Amerika is, dus ze gaan naar Amerika. Eens bij de dokter, zegt de dokter: “Undress and do it!” Een beetje beschaamd beginnen ze het te doen. Na een tijdje zegt de dokter: “I’ve found it.”

Hij schrijft iets op een papiertje en het paar vertrekt terug naar huis. Ze gaan direct naar een apotheker en zeggen: “Wij hebben tritheoterol nodig.” De apotheek zegt: “Dat bestaat niet, mag ik het papiertje eens zien?”
    De apotheker begint te lachen en zegt: “Er staat, try the other hole…”

Groetjes
    Ed

• 15 Oktober 2012 - 19:25

Gerard :

Be sure to wear some flowers in your hair if you're going to San Fransisco