De grote verschillen - Reisverslag uit Palm Springs, Verenigde Staten van Eric Jesper Dustin - WaarBenJij.nu De grote verschillen - Reisverslag uit Palm Springs, Verenigde Staten van Eric Jesper Dustin - WaarBenJij.nu

De grote verschillen

Door: Eric

Blijf op de hoogte en volg Eric Jesper Dustin

11 Oktober 2012 | Verenigde Staten, Palm Springs

Vanochtend vertrokken uit het grote maar ook gezelige San Diego.
Eeen stad van contrasten. Wolkenkrabbers tussen eeuwenoude gebouwen.
Gelukkig met behulp van de Tom Tom snel op de highway gekomen en op naar Palm Springs.
Wat een contrast met de grote steden !! Eerst een stuk 6 baans highway om vervolgens snel verder te gaan op de lokale wegen.
(vaak ook nog 4 baans)
Gelijk de bergen in met adembenemende wegen en fantastische vergezichten.
Groot deel door droge bergen en desolate streken met catussen etc.
Superruig landschap, blauwe luchten en pikzwarte wegen.
Het weer fantastisch met een graadje of 26.
Onderweg diverse keren gestopt om foto's te maken of wat te drinken en eten.
Uiteindelijk heel wat uurtjes onderweg geweest voor een afstand van ruim 200 km. Het was de moeite waard.
Romd 5 uur gearriveerd in Palm Springs.
Eeen oase midden in de woestijn.
Vanaf de bergen zie je dit groene landschap liggen tussen de reusachtige dorre bergen. Via een mega haarspeldbochtenweg (waar ze bij Top Gear jalours op zouden zijn) aangekomen in Palm Desert dat over loopt in Palm Springs.
Waauw wat een contrast. Super net dorp voor de welgestelde amerikaanse senioren.
Groene gazons en mega veel pambomen.
Het verkeer is hier ook veel aangenamer en relaxter.
Het hotel blijkt een soort wellness resort te zijn met luxe zwembad in de binnentuin. Waar hebben wij dit aan verdiend.
Om de de droge kelen van de woestijn te smeren fllink wat bier ingeslagen in de coconut bar. Toen verder de stad verkend.
Super gezellig op straat met veel restaurants en bars.
Wat wel opvalt is dat er voornamelijk 65 plussers rondlopen.
Op het dorpsplein word een open;uchtconcert gegeven met een Elvis-band. Gezellieg maar wij gaan eerst wat eten.
Lekker buiten op het terras waar het toch nog 20 + graden is onze eerste echte maaltijd gegeten. O.a. een mega biefstuk: superlekker.
Marlies ik heb zelf verse brocolli erbij genomen.
Met een livemuziekje op de achtergrond was het goed toeven daar.
Toen we tegen tienen nog wat wilden afpilsen bleek de complete stad te zijn uitgestorven. Ja alle oudjes lagen al op bed. Geen bier meer dus.
Vroeg naar bed dus en morgen een duik gaan nemen in het zwembad.
Gaan proberen morgen wat kaarten te versturen, water inslaan , aftanken en dan op naar Vegas !!
Een dikke 400 km door de woestijn.

Hopelijk morgen weer een verslag avuit Vegas.

groeten allemaal.

• 11 Oktober 2012 - 08:00

Pier:

Heren,
    1 Tip voor wat betreft Vegas

Op West Spring Mountain raod zit mijn favoriete kapper: "Geraldo's classic barber shop"

Weer veel plezier

Pier

• 11 Oktober 2012 - 13:25

Shanna:

Ha vaders en broeders!
    Fijn om zo op de hoogte te blijven en te lezen/zien
    dat jullie het zo naar je zin hebben, ben jaloers!
    Enjoy! xxx

• 11 Oktober 2012 - 20:55

Gerard:

Misschien ook iets voor mij over een paar jaar tussen die 65 plussers ?
    Alhoewel na tienen geen bier meer te krijgen,laat maar

• 11 Oktober 2012 - 22:46

Wynfrith & Helen:

Gozerssss. Dat klinkt allemaal weer top! Mooi om de verslagen te lezen. Ziet er naar uit dat dit een prima reisje is. Wat me wel weer opvalt is dat je het woord biertje bijna niet noemt ;) Mannen, geniet er van.

Cheers, Wyn & Helen

• 12 Oktober 2012 - 12:21

Tjeerd:

Tsjonge...wat een rotleven hebben jullie zeg! Blij dat het hier lekker regent en dat ik fijn in de file mag staan (weliswaar ook 10-baans) -> NOT ;-)
    Inmiddels wel in Vegas neem ik aan? Ik lees het wel weer, houdoe!

• 12 Oktober 2012 - 16:23

Mama En Maegan:

Lieve papa, ik mis je heel erg.Kom je snel terug?
    Zorgen Dussie en Jessie goed voor je?
    Is het gezellig met Dussie en Jessie?
    Mama en ik hebben het ook gezellig hoor.
    Vandaag gaan we lekker bij Jelmer eten en morgen bij Loren.
    Veel plezier verder met Dussie en Jessie en met jezelf.
    Liefs van mama en Maegan xxxxxxxxxxxxxx en de dikste knuffel van het
    hele land van mama en Maeagan
    p.s. nog niet stiekem getrouwd in Vegas?
    En Jessie en Dussie nog niks stouts gedaan?

• 13 Oktober 2012 - 10:28

JanJaap En Angela:

Wat een heerlijke verhalen! Om Jaloers op te worden! Alleen het weerverslag zorgt al voor groen zien van jaloezie ;)

Geniet ervan heren!

Groetjes, uit een koud, nat en onstuimig Goes

• 13 Oktober 2012 - 10:37

Betty En Rijk:

Waar gaan die beenen nog meer heenen? Wij hebben het volste vertrouwen in onze ideale schoonzoon, dat hij niet stiekem in Las Vegas gaat trouwen! Wat zou hij moeten zonder zijn Tinie....
    Het ziet er allemaal fantastisch uit. Geniet nog van jullie tweede week! Groeten Betty en Rijk.